דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך שליחויות 

מאת    [ 01/09/2010 ]

מילים במאמר: 477   [ נצפה 5306 פעמים ]

חברות שליחויות מציעות בארץ מגוון שירותים, אך המגוון הרחב של חברות שליחויות שונות יכול לעיתים לבלבל את המשתמש הממוצע. בשורות הבאות נסקור כמה סוגים של שירותי חברות שליחויות, למי במיוחד הוא מתאים, וכיצד חברות שליחויות מייעלות את הפעילות העסקית, או במילים אחרות איך חברות שליחויות למעשה חוסכות כסף.

חברות שליחויות קלות

הסוג הראשון עליו נדבר בסקירה זו אודות חברות שליחויות הוא חברות שליחויות קלות, או שליחי אופנוע. ההשקעה הדרושה להקמת חברה כזו נמוכה יחסית: כמה אלפי שקלים לרכישת או השכרת אופנועים קלים. מסיבה זו כמעט כל עיר משמעותית בארץ הצמיחה כמה וכמה חברות שליחויות קטנות כאלה, מה שמהווה יתרון עצום עבורנו הצרכנים- נגישות גבוהה.

דרכי התמחור של חברות שליחויות כאלה נעשית בשתי צורות עיקריות: פר שעת עבודה ושליחויות בקבלנות. תמחור פר שעת עבודה, או "שכירת שליח", פירושו כי השליח על ציודו (בדרך כלל אופנוע קל, אם כי חלק מחברות השליחויות מציעות (בתוספת תשלום) אופנועים גדולים ואפילו מכוניות פרטיות (קנגרו)).

חלק מחברות השליחויות מגבילות את אזור העבודה של שליחים כאלה, ולכן יש לברר את הנושא במידה ותרצו שליחויות בינעירוניות. עלות שעת עבודה כזו עומדת על 100-250 שקלים בשעות העבודה הרגילות (בדרך כלל שמונה בבוקר עד שש אחה"צ), 150-200% יותר מחוץ לשעות אלה. בדרך כלל קיימת הנחה משמעותית להזמנות גדולות מראש, כמו שעה עשירית חינם וכו'.

עם זאת, השירות המקובל יותר של חברות שליחויות כאלה הוא דווקא שליחות בקבלנות, היינו מצב בו חברות שליחויות מבצעות סוג מסויים של שליחות בפרק זמן מוגדר. בחברות שליחויות קטנות זמן האספקה הרגיל הוא חצי יום עבודה: אם מסרתם את החבילה לפני 10-11 בבוקר בדרך כלל היא תגיע באותו יום עבודה, ולעומת זאת חבילה שנמסרה מאוחר מכך תגיע בבוקר שלמחרת.

טווח המחירים משתנה, אולם חבילות תוך עירוניות-אזוריות תעלנה בין 20 ל45 שקלים, חבילות בינעירוניות 40 ומעלה. רוב החברות מאפשרות שירות אספקה בהול (אקספרס), במחיר הגבוה פי 1.5-2 מהמחיר הרגיל, כאשר זמן האספקה במקרה זה עומד על שעתים-שלוש מרגע המסירה.

חברות שליחויות בינלאומיות

חברות שליחויות קטנות מציגות כמה יתרונות משמעותיים: הן זמינות מאוד, גמישות בדרך כלל, ומצויידות בצי אופנועים קטנים שהופכים לכלי התחבורה המהיר ביותר בעיר הפקוקה של יום עסקים טיפוסי. עם זאת, מדובר על חברות שליחויות קטנות, ולכן גם כמה חסרונות מהותיים: גודל החבילה חייב להיות קטן בדרך כלל (אם כי כאמור כמה חברות מציעות שליחות גם באמצעות רכב), וחשוב מכך, השליחויות משתלמות באמת רק למרחקים קצרים, כאשר שליחות לחו"ל, או אפילו לקצה השני של ארצנו הקטנה, לא באה בחשבון. נא להכיר אם כן את החברות הבינלאומיות, UPS, FEDEX, וגם דואר ישראל בכחול לבן (ליתר דיוק אדום לבן).

חברות שליחויות אלה יעילות במיוחד כאשר מדובר על שליחויות גדולות יותר, כמות גבוהה של חבילות לאותו המען (קיימת הנחה משמעותית מאוד מעל ל10 חבילות לאותה הכתובת), וכמובן שליחויות מעבר לים. עלות המשלוח עומדת על 25-30 שקלים במשלוח עירוני, 30-40 באזורי, 40-50 בינעירוני, ו70-80 במשלוח בינלאומי. המחירים הללו מתייחסים לזמן אספקה של יממה עד יומיים, כאשר החבילה שוקלת פחות מקילו (חבילות גדולות יותר תעלנה לפחות 150% יותר).

המאמר מוגש על ידי מדריך חברות שליחויות הגדול בישראל, בו תוכלו  למצוא אינדקס של חברות שליחויות, דיוור והפצה המובילות בישראל,  לקרוא מאמרים מקצועיים בתחום ועוד.


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב